Your Effective Sale czyli LG yes.
dodany: 2010-12-01 przez: Marek Pisarik
CASE STUDY: Program motywacyjny LG Yes
Your Effective Sale
Grupa docelowa:
Kierownicy i sprzedawcy punktów sprzedaży detalicznej, pracownicy salonów sieci telefonii komórkowych.
Cel:
Stworzenie mechanizmu, który w sprawny i ciekawy sposób będzie informował o produktach firmy, zaktywizuje sprzedawców oraz udostępni im nowatorskie narzędzia, wspomagające efektywność sprzedaży.
Wyzwanie:
Nasza agencja stanęła przed koniecznością bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej – nie tylko zbudowania bazy użytkowników od podstaw, ale również zmotywowania sprzedawców do aktywnego uczestnictwa w programie oraz wytworzenia pozytywnych relacji między marką, a jej pośrednim odbiorcą, w sposób umożliwiający realizację długofalowych celów marketingowych.
Strategia:
Na potrzeby akcji wspierającej efektywną sprzedaż stworzyliśmy specjalną stronę internetową, która zaprasza użytkownika do udziału w wyjątkowej przygodzie. Logując się w serwisie, wkraczamy do apartamentu zajmującego górną kondygnację luksusowego wieżowca. Przyciski windy przenoszą nas w świat zawansowanej informacji o telefonach marki LG. Najbardziej ekskluzywny apartament najwyższych pięter wieżowca to penthouse – w programie LG YES to pokój z informacją o konkursach, loteriach i nagrodach. Tutaj użytkownicy poznali zasady konkursu „Grand Prix Sprzedaży” i loterii „Wrzuć 6 Bieg Sprzedaży”, dzięki którym mogli wyjechać do Szanghaju i na żywo uczestniczyć w wyścigu Formuły 1. Każdy sprzedawca uzyskał również własne, spersonalizowane konto punktowe, dostępne pod przyciskiem „Mój Pokój”. Jest to dynamiczna przestrzeń, w której rosnące zaangażowanie użytkownika powoduje wzbogacenie wyposażenia jego prywatnego, wirtualnego apartamentu w kolejne elementy.
Sekret:
Aby zachęcić odbiorców do uczestnictwa w programie, przygotowaliśmy specjalny pakiet powitalny z zaproszeniem do udziału w programie, tzw. „WELCOME PACK”; właściwie przygotowany, stanowi pierwszy impuls do uczestnictwa w akcji. W programie LGYes dedykowane pakiety rozesłaliśmy do kierowników punktów sprzedaży telefonów LG, z zachętą do uczestnictwa oraz rekomendacji programu pracownikom. Efekty? W ciągu pierwszych sześciu miesięcy trwania akcji do programu przystąpiło ponad 2000 klientów pośrednich. Program spotkał się również z uznaniem managementu LG i został nagrodzony na międzynarodowym spotkaniu zarządu firmy w Paryżu.
Warto wiedzieć:
Loteria to narzędzie, które daje szansę zdobycia nagrody wszystkim uczestnikom programu, z kolei konkurs gratyfikuje najbardziej aktywnych użytkowników. Jeżeli połączymy te dwie formy w jeden spójny mechanizm, każdy ma możliwość skorzystania z profitów programu lojalnościowego, w sposób najbardziej odpowiadający jego potrzebom. Aby zorganizować loterię, musimy mieć odpowiednią zgodę Izby Celnej i zatwierdzony regulamin loterii. Nad całością jej przebiegu czuwa osoba posiadająca Świadectwo Zawodowe Ministerstwa Finansów – jej udział w losowaniach jest obowiązkowy i kosztowny. Niewiele agencji reklamowych specjalizuje się w tym temacie - warto zaufać tym, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. W naszej agencji jest na stałe zatrudniona osoba, która dysponuje Świadectwem Zawodowym Ministerstwa, dzięki czemu nasi Klienci nie ponoszą dodatkowych kosztów kontroli loterii.
2010-12-28 Owocowe LOTTO toczy się dla TYMBARKu
2010-09-21